قوانین و مقررات مرکز

1394/7/26 0:0

رسالت و اهداف بیمارستان بقیه الله (عج)الاعظم

 


رسالت این بیمارستان  خدمت رسانی به بهترین نحوه ودر بالاترین سطح کمی و کیفی به تمامی طبقات شهروندان گرامی می باشد.

 


 


حقوق و تکالیف کارکنان

 

حقوق و مزایا

نظام پرداخت کارمندان بر اساس ارزشیابی عوامل شغل و شاغل و سایر ویژگی ها خواهد بود. امتیاز حاصل از نتایج ارزشیابی عوامل مذکور ضرب در  ضریب ریالی سالیانه مبنای تعیین حقوق و مزایای کارمندان می باشد. عوامل موثر بر حقوق و مزایا:

ü   حق شغل : امتیاز حق شغل مشاغل دستگاه­های اجرایی بر اساس اهمیت و پیچیدگی وظایف و مسئولیت­ها، سطح تخصص و مهارت های مورد نیاز تعیین می­گردد.

ü   حق شاغل : شامل سنوات خدمت، تجربه مربوط و مشابه، مدرک تحصیلی و دوره­های آموزشی می­باشد.

v      حق شغل و شاغل را مزایای ثابت می­گویند.

v      دوره­های آموزشی لحاظ شده در احکام:

دوره (ساعات) آموزشی طی شده توسط کارمندان که در طول سال حداقل 40 ساعت و حداکثر 100 ساعت می­باشد. چنانچه به تصویب مدیریت تشکیلات، آموزش و بودجه برنامه­ایی دانشگاه رسیده باشد به ازای هر 2 ساعت 1 امتیاز در آیتم حق شاغل کارمندان در ابتدای هر سال مالی محاسبه می­گردد و دوره­های آموزشی گذرانده شده در طی سال،در احکام سال آینده قابل محاسبه خواهد بود.

 


 

 

                                                                                                                          

قوانین و مقررات بالینی :

 1- نحوه تحویل و تحول بالینی بخش که شامل تحویل بیماران بخش بطور بالینی می باشد که باید پرسنل تمام موارد تشخیصی، درمانی و قابل پیگیری را بربالین بیمار از یکدیگر تحویل بگیرند که در این حین به میزان حجم سرم مانده در باتل و هماهنگی آن در برگه I&O ، نحوه تکمیل فرمت I&O ،چارت برگه کنترل علایم حیاتی، گزارش پرستاری، بررسی محل IV.Line از نظر مناسب بودن جریان سرم، عدم وجود نکروز یا فلیبت و یا نشت سرم، فیکس بودن آتل نظافت پانسمان محل های درن ها و کتترها، بررسی وضعیت هوشیاری بیمار، بررسی تجهیزات مورد استفاده بیمار از جمله فلومتر اکسیژن، ساکشن، ونتیلاتور، انکیباتور، نبولایزر پالس اکسی متر، مانیتور از نظر رعایت اصول کنترل عفونت باید توجه شود. 

2) بخش دیگری از تحویل و تحول به بررسی تجهیزات و ملزومات بخش ارتباط دارد که در اولویت موارد، بررسی ترالی کد  قرار می­گیرد.که در تحویل آن باید به پروتکل دانشگاه از نظر وضعیت چیدمان داروها تاریخ انقضاء تعداد آن توجه شود همچنین از وجود سلامت لارنگوسکوپ، چراغ قوه، آمبوبگ و دستگاه الکتروشوک مطمئن شد. سپس سایر وسایلی که لیست آن در دفتر تحویل و تحول می باشد مورد بررسی قرار داده و سپس دفتر مربوطه تکمیل گردد.

 

3) از استفاده تلفن همراه  بربالین بیمار و در مجاورت تجهیزات الکترونیکی بخش جداً خودداری گردد.

4) عدم ترک بخش در ساعات ملاقات، ساعات صرف شام، ناهار و یا صبحانه و یا انجام فریضه نماز بخاطر سپرده شود  که در خصوص موارد مذکور حتماً تقسیم کار صورت گیرد .

 

5) جهت حفظ نظم، امنیت و کنترل عفونت ضرورت ایجاب می­کند نسبت به استفاده بیماران از لباس بیمار، استفاده همراهان خانم ازگان معمولی و یا گان شیردهی و کیف همراه اقدام گردد .
 

رعایت تکریم ارباب رجوع :

 

1) الصاق کارت شناسایی عکس دار، حاوی نام خانوادگی کامل و حرف اول نام ، سمت فرد و محل خدمت در جلوی لباس به نحوی که به راحتی از فاصله 2 متری قابل خواندن باشد برای تمامی کارکنان در محیط­های درمانی الزامی است.
تبصره: داشتن مُهر ، چه با عضویت در نظام پرستاری ویا نظام پزشکی و چه به صورت فردی الزامیست، لازم بذکر است هرجایی از پرونده بالینی بیمار که نام پرستار قید می گردد بایستی بهمراه مهر و امضاء ایشان باشد. (در صورت تمایل به عضویت در نظام پرستاری و کسب بیمه نامه مسئولیت به رابط سازمان در این مرکز مراجعه گردد)  
 

دستورالعمل اجرایی پوشش و رفتار در بیمارستان :

 

1.     داشتن یونیفرم مناسب طبق پروتکل دانشگاه، لباس فرم کارکنان آموزشی و بهداشتی درمانی خانم شامل روپوش، شلوار، مقنعه و یا روسری (به طوری که موها و گردن کاملاً پوشیده شوند) کفش و جوراب می­باشد. و لباس فرم کارکنان آموزشی و بهداشتی درمانی آقا شامل روپوش، شلوار، کفش و جوراب می­باشد.

 

2.     روپوش باید سالم، تمیز، دکمه­ها بسته، اتو کشیده، گشاد و حداقل تا حد زانو با ضخامت مناسب باشد به نحوی که لباس زیر روپوش قابل روئیت نباشد. شلوار نباید تنگ، چسبان، کشی و یا کوتاه (بالاتر از مچ) باشد. کفش باید تمیز، جلو بسته، قابل شستشو با پنجه و پاشنه پهن باشد و نکات ایمنی متناسب با حرفه، در آن لحاظ شود و هنگام راه رفتن صدا ندهد.

 

3.     از زیور آلات در نواحی از بدن که در معرض آلودگی میکروبی یا محیطی هستند نباید استفاده شوند. استفاده از هرگونه ماده بو دار تند و یا حساسیت زا در محل کار ممنوع می­باشد.

 

4.     ناخن­ها باید کوتاه و تمیز و مرتب باشد. استفاده از لاک و رنگ ناخن و ناخن مصنوعی در محیط­های ارائه خدمات درمانی ممنوع است.

 

5.            کارکنان موظف به پوشیدن لباس مخصوص در بخشهای ویژه و اتاق عمل می­باشند.

 

6.            پوشش کامل مو جهت بانوان و رعایت حدود شرعی ضروری است.

 

7.            استفاده از وسایل آرایشی و زیور آلات نامتعارف در محیط بیمارستان جایز نیست.

 

8.            از هرگونه رفتار زشت و زننده در محیط بیمارستان (استعمال دخانیات، نزاع، درگیری، ایجاد مزاحمت و ...) پرهیز گردد.

 

9.            نگهداری از اموال بیمارستان و جبران خسارت احتمالی وظیفه همه کارکنان است.

 

10.از گوشی تلفن همراه در زمان حضور در بالین بیمار، سالن کنفرانس، جلسات استفاده نشود.

 

11.از به کار بردن وسایل صوتی نظیر MP3، MP4 و پخش صوت از طریق گوشی تلفن همراه در محیط کاری پرهیز شود.

 

12.رعایت حدود اسلامی در ارتباط با نامحرم الزامی است.

 

13.رعایت بهداشت و نظافت الزامی است.

 

14.رعایت اصول اخلاق حرفه­ای و احترام به همکاران نشانه شخصیت شما می­باشد.

 

15.رعایت حقوق دیگران  و اجتناب از رفتارنامناسب در محیط کاری مانند شوخی، خنده بلند و مجادله نشانه بلوغ اجتماعی شماست.
 
 

 

ساعات حضور و غیاب
1.      ساعت ورود و خروج در شیفت صبح   14-7:30  
 ساعت ورود و خروج شیفت عصر 20-30/13 
ساعت ورود و خروج شیفت شب    8-30/19  
2.      کلیه کارکنان مکلفند ساعات تعیین شده برای ورود و خروج به محل کار را رعایت نموده و ساعات ورود و خروج خود را ثبت نمایند.

3.      ورود به محل خدمت بعد از ساعت مقرر و خروج از محل خدمت زودتر از ساعت مقرر بدون کسب مجوز قبلی تاخیر ورود و تعجیل خروج محسوب می­گردد و با مستخدم خاطی طبق دستورالعمل هیأت تخلفات اداری (کسر حقوق، فوق­العاده شغل، مزایای شغلی) با او رفتار می­گردد.

 

                                

 

کلمات کلیدی:
قوانین.مقررات    

تاریخ بروز رسانی:   10 آبان 1401

تعداد بازدید:   ۱

 


چاپ
< >